Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Lipnicy Murowanej – Postępowania administracyjne
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwanego dalej RODO, informujemy, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lipnicy Murowanej z siedzibą Lipnica Dolna 25, 32-724 Lipnica Murowana, Tel.: 14 68 52 330, Fax: 14 68 52 350, e/mail: gops@lipnicamurowana.pl, strona internetowa gops.lipnicamurowana.pl, BIP: https://bip.malopolska.pl/gopswlmurowanej.
- W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych, dostępnym pod adresem e-mail: odo@lipnicamurowana.pl.
Osoby niekorzystające z poczty elektronicznej mogą złożyć zapytanie pisemne:
* osobiście do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lipnicy Murowanej lub pocztą tradycyjną na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lipnicy Murowanej, Lipnica Dolna 25, 32-724 Lipnica Murowana,
* elektronicznie z wykorzystaniem pisma ogólnego na platformie ePUAP, potwierdzonego Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wskazując formę w jakiej oczekują odpowiedzi i podając dane kontaktowe, niezbędne do sposobu udzielenia odpowiedzi. Adres skrytki ePUAP tut. Ośrodka: /gopslipnica/SkrytkaESP. - Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit.b RODO w celu realizacji obowiązków prawnych Administratora, wynikających z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy, ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych, ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”, uchwały Nr 140 Rady Ministrów z dnia 15 października 2018 r. w sprawie ustanowienia wieloletniego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023 oraz innych przepisach dotyczących pomocy społecznej i jednostek budżetowych.
- Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez Administratora oraz osoby i podmioty działające w imieniu i na rzecz Administratora lub przez niego upoważnione, z zapewnieniem zachowania wymogów bezpieczeństwa danych określonych w obowiązujących przepisach prawa.
- Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być pozostałe strony i uczestnicy postępowania, ich pełnomocnicy, organy administracji publicznej, sądy i organy ścigania oraz inne podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa, jak również podmioty, które przetwarzają je na zlecenie administratora tzw. podmiotom przetwarzającym, (np.: podmioty świadczące usługi informatyczne, telekomunikacyjne, pocztowe i inne), jednakże przekazanie danych nastąpić może tylko wtedy, gdy zapewnią one odpowiednią ochronę.
- Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
- Podanie danych osobowych (imię, nazwisko, adres) jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania ww. danych, stosownie do art. 63 § 2 i 64 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego jest pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
- Dane będą przetwarzane i przechowywane przez okres niezbędny dla wypełnienia celów określonych w pkt. 3 oraz przez okres zgodny z obowiązującymi przepisami dotyczącymi archiwum, w szczególności z ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- W granicach i w zakresie określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, posiadają Państwo prawo do:
– żądania dostępu do treści swoich danych osobowych,
– żądania sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
– żądania ograniczenia przetwarzania, wyłącznie w przypadkach szczegółowo określonych w RODO,
oraz nie posiadają Państwo prawa do:
– usunięcia danych osobowych,
– przenoszenia danych osobowych,
– wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. - Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w razie gdy przetwarzanie danych narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Podanie danych osobowych dodatkowych „nieobowiązkowych” (np. numer telefonu) jest dobrowolne i ich podanie we wniosku oznacza wyrażenie przez wnioskodawcę zgody na ich przetwarzanie w celu usprawnienia kontaktu. W zakresie danych, co do których podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda, posiadają Państwo prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem i przysługują Państwu wszystkie uprawnienia wymienione w pkt. 9, z wyłączeniem przypadków szczegółowo określonych w przepisach RODO.
Kierownik GOPS
Maria Kurek
KARTA DUŻEJ RODZINY – KLAUZULA INFORMACYJNA
- Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Lipnica Murowana oraz minister właściwy do spraw rodziny.
- W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z inspektorem ochrony danych: odo@lipnicamurowana.pl.
- Dane osobowe Użytkownika są przetwarzane w celu realizacji uprawnień wynikających z ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny i na podstawie art. 21 tej ustawy.
- Poprzez złożenie wniosku o Kartę Dużej Rodziny oraz elektroniczną Kartę Dużej Rodziny Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz przekazywanie przez ministra właściwego ds. rodziny informacji o uprawnieniach przysługujących rodzinom wielodzietnym na podstawie Karty Dużej Rodziny, w szczególności od podmiotów, które przyznały uprawnienia rodzinom wielodzietnym.
- Dane osobowe Użytkownika oraz członków jego rodziny są przetwarzane przez okres 1 roku od dnia utraty prawa do korzystania z Karty, z wyjątkiem informacji dotyczących osób, którym Karta nie została przyznana, które przetwarza się przez okres 1 roku od dnia, w którym decyzja odmawiająca prawa do Karty stała się ostateczna. Po upływie tego czasu dane osobowe członków rodziny wielodzietnej wraz z wnioskiem o przyznanie Karty i dokumentami potwierdzającymi prawo do przyznania Karty zostają usunięte.
- Dane osobowe są przekazywane Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. z siedzibą w Warszawie ul. Sanguszki 1 na podstawie zawartej z tą firmą przez Ministerstwo umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych jako podmiotowi realizującemu produkcję blankietów kart tradycyjnych, personalizację blankietów kart tradycyjnych, dystrybucję Kart oraz zapewniającemu system teleinformatyczny umożliwiający obsługę funkcjonalności związanych z kartami elektronicznymi, w szczególności zapewniający funkcjonalność pozwalającą na potwierdzenie uprawnień członków rodzin wielodzietnych oraz zapewniający usługi ułatwiające korzystanie z uprawnień przyznanych na podstawie Karty, a także podmiotowi realizującemu na rzecz administratora danych zadania w zakresie utrzymania i rozwoju systemu teleinformatycznego, za pomocą którego są wykonywane czynności związane z realizacją ustawy o Karcie Dużej Rodziny.
- Każdy Użytkownik ma prawo wglądu do treści swoich danych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W przypadku stwierdzenia, że na Karcie Dużej Rodziny lub w Aplikacji mKDR widnieją niepoprawne dane osobowe, Użytkownik w celu ich poprawienia jest zobowiązany zgłosić to Wójtowi Gminy Lipnica Murowana celem złożenia zamówienia na nową Kartę Dużej Rodziny zawierającą prawidłowe dane osobowe.
- Chociaż przetwarzanie danych osobowych odbywa się w sposób zautomatyzowany, to dane osobowe członka rodziny wielodzietnej nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji lub do profilowania, polegającego – w myśl RODO – na dowolnym zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych pozwalającym ocenić czynniki osobowe osoby fizycznej, a w szczególności analizować lub prognozować aspekty dotyczące efektów pracy, sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji lub zainteresowań, wiarygodności lub zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się osoby, której dane dotyczą – o ile wywołuje skutki prawne względem tej osoby lub w podobny sposób znacząco na nią wpływa.
Kierownik GOPS
Maria Kurek
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
ŻĄDANIE WYDANIA ZAŚWIADCZENIA O WYSOKOŚCI PRZECIĘTNEGO MIESIĘCZNEGO DOCHODU PRZYPADAJĄCEGO NA JEDNEGO CZŁONKA GOSPODARSTWA DOMOWEGO
tożsamość i dane kontaktowe administratora | Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lipnicy Murowanej, siedziba: Lipnica Dolna 25, 32-724 Lipnica Murowana. | |
1. | dane kontaktowe inspektora ochrony danych | Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych można skontaktować się za pomocą adresu e-mail: odo@lipnicamurowana.pl. |
2. | cele przetwarzania danych osobowych | Celem przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest prowadzenie postępowania, wydanie zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu lub innego rozstrzygnięcia w sprawie, zarchiwizowanie sprawy, (przekazanie dokumentów sprawy do archiwum). |
3. | podstawy prawne przetwarzania | Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego na administratorze), w związku z obowiązkami prawnymi określonymi w prawie krajowym:· ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;· rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 października 2020 r. w sprawie określenia wzoru żądania wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej oraz wzoru tego zaświadczenia;· ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;· ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. |
4. | informacje o odbiorcach danych osobowych lub o kategoriach odbiorców, jeżeli istnieją | Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane, podmiotom, którym powierzyliśmy przetwarzanie danych na podstawie zawartych umów (np. dot. archiwizowania), a także innym podmiotom i instytucjom upoważnionym z mocy prawa. |
5. | okres, przez który dane osobowe będą przechowywane, a gdy nie jest to możliwe, kryteria ustalania tego okresu | Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, do czasu ustania celu ich przetwarzania.Okres przechowywania dokumentacji w sprawach zaświadczeń dla wnioskodawców wynosi 5 lat, licząc od dnia 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy.Szczegółowy okres przechowywania dokumentów zawierających dane osobowe w GOPS określa Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt wprowadzony zarządzeniem Kierownika. |
6. | informacje o przysługujących osobie, której dane dotyczą prawach | Przysługuje Pani/Panu prawo do:
– żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, oraz nie posiada Pani/Pan prawa do: – usunięcia danych osobowych, – przenoszenia danych osobowych, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. |
7. | informacje o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego | Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj.: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie 00-193 przy ul. Stawki 2). |
8. | informacje, czy podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym lub warunkiem zawarcia umowy oraz czy osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania i jakie są ewentualne konsekwencje niepodania danych |
Podanie danych osobowych jest konieczne do ustalania wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na członka Pani/Pana gospodarstwa domowego, wydanie zaświadczenia lub innego rozstrzygnięcia w sprawie, zarchiwizowania sprawy (przekazanie dokumentów sprawy do archiwum) i wynika m. in z art. 411 |
9. | inne | Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, a także nie będą podlegały personalizacji ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji. |
Kierownik GOPS
Maria Kurek